گلچین مطالب فارسی

گلچین مطالب فارسی، دانلود فیلم و آهنگ، اس ام اس جدید، دانلود عکس، بیوگرافی، اخبار ورزشی

گلچین مطالب فارسی

گلچین مطالب فارسی، دانلود فیلم و آهنگ، اس ام اس جدید، دانلود عکس، بیوگرافی، اخبار ورزشی

رئیس انتقال خون فومن:

771 فومنی در ماه محرم و صفر خون اهدا کردند

رئیس انتقال خون فومن گفت: 771 نفر از مردم شهرستان فومن در ماه‌های محرم و صفر در این شهرستان خون اهدا کردند.

 

عباس قربانی، رئیس انتقال خون فومن در گفت‌وگو با خبرنگار آوای گیلان در فومن اظهار کرد: در دوماه محرم و صفر بیش از 800نفر به انتقال خون فومن مراجعه کرده‌اند که 771 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه آقایان در سال می‌توانند چهار بار خون اهدا کنند، افزود: این امر در بانوان سه بار در سال می‌تواند صورت بگیرد.

 

رئیس انتقال خون فومن با بیان اینکه مردم باید در تمام فصول و ایام سال اهدای خون داشته باشند، گفت: متاسفانه افراد اهدای خون را فقط در ایام خاص مانند شب‌های قدر، شب و روز تاسوعا و عاشورا، اربعین و... انجام می‌دهند.

 

قربانی با بیان اینکه در ایام نوروز و تعطیل این نهاد باز است، تصریح کرد: از مردم نوعدوست تقاضا می‌شود به دلیل اینکه با کمبود ذخایر خونی به ویژه در ایام نوروز مواجه نشویم همانند گذشته حضور فعال در پایگاه‎های انتقال خون داشته باشند.

 

وی عدم بیماری و داشتن توانایی جسمی را از شرایط اهداکنندگان خون عنوان کرد و افزود: فرد اهداء کننده مورد مصاحبه و معاینه پزشکی قرار می‌گیرد و اگر شرایط اهداء را نداشته باشد از اهداء معاف می‌شود.

 

رئیس انتقال خون فومن گفت: از آنجا که این نهاد یکی از ارکان اساسی و پشتیبان مراکز درمانی به شمار می‌رود و مراجعه‌کنندگان آن، اهدا کنندگان خون هستند که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی خون خود را هدیه می‌کنند، تکریم آنان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.